3D Design
MYTHONA
2022
Afstudeerproject Avans Hogeschool
Hoe maak je een herspeelbare ervaring?
Voor mijn afstuderen ben ik bij Team Trapped escape room in Venlo aan de slag gegaan. Zij bieden fysieke en online escape rooms aan en escape kisten voor thuis. Een van de grote problemen die zij aankaartte in de Leisure branche is dat wanneer consumenten een escape kist hebben gespeeld, deze niet meer opnieuw wordt gespeeld. Dit komt doordat de uitkomsten en puzzels al bekend zijn. Met dit als uitgangspunt was het aan ons (mijn duopartner en ik) om uit te zoeken hoe wij ervoor konden zorgen dat een thuis-ervaring meerdere keren herbeleefbaar/herspeelbaar is.
Product
3D Render
Het 3D design van dit project bestond uit het maken van een realistische render van het product te maken. Zo konden we op basis hiervan de echte versie verwezenlijken en doormiddel van animatie de werking van het spel uitleggen.
Op basis van schetsen en onderzoek ben ik in Blender zowel de grote en kleine kistjes gaan ontwerpen. Er is in de renders gekozen voor het gebruik van een marmerlook oppervlak vanwege het Grieks/Romeinse thema en om een tafel te representeren. Voor de objecten heb ik realistische materialen gebruikt om zo het geheel zo echt mogelijk te laten lijken. Ik heb alles in blender ontworpen, geanimeerd en gerenderd.

Speelstukken
3D render
De speelstukken van het spel zijn ontworpen op basis van de krachten van de verschillende goden.
Hiervoor hebben we eerst verschillende schetsen gemaakt die ik vervolgens in blender heb gemodelleerd rondom een basis speelstuk.
