Grafisch design / Branding & Concept

MYTHONA

2022

Afstudeerproject Avans Hogeschool

Branding voor een thuis-ervaring

Voor mijn afstuderen ben ik bij Team Trapped escape room in Venlo aan de slag gegaan. Zij bieden fysieke en online escape rooms aan en escape kisten voor thuis.

Een van de grote problemen die zij aankaartte in de Leisure branche is dat wanneer consumenten een escape kist hebben gespeeld, deze niet meer opnieuw kan worden gespeeld. Dit komt doordat de uitkomsten en puzzels al bekend zijn.

Met dit als uitgangspunt was het aan ons (mijn duopartner en ik) om uit te zoeken hoe wij ervoor konden zorgen dat een thuis-ervaring meerdere keren herbeleefbaar/herspeelbaar is.

Hier is uiteindelijk Mythona uit voort gekomen, een herspeelbare thuis ervaring op basis van de gebruikers input. Voor dit project waren mijn taken in de eindfase o.a. de branding en het 3D Design. Voor meer informatie over het spel en de 3D uitwerkingen klik hier.

Mythona

Hoofd logo + verpakking

De branding is gebaseerd op het thema van Mythona, namelijk mythologie en de goden die hierbij horen. Het basis logo heeft een Grieks/Romeinse uitstraling en verwijst doormiddel van iconen naar de krachten van de goden. Ook is er by Reboot terug te vinden in het logo.

Overzicht

Branding

De verkorte versie van het Mythona logo is een letter M met referentie naar een romeinse lauwerkrans voor het thema. Ook bevat het een klein oneindigheid symbool voor Reboot. De verkorte versie van het logo kan bijvoorbeeld worden ingezet op de verpakkingen van spelonderdelen.

Branding van Reboot bekijken? Klik dan hier om naar de pagina te gaan.