Concept ontwikkeling & Branding

REBOOT

2022

Afstudeerproject Avans Hogeschool

Branding voor het merk achter de ervaring

Voor mijn afstuderen ben ik bij Team Trapped escape room in Venlo aan de slag gegaan. Zij bieden fysieke en online escape rooms aan en escape kisten voor thuis. Een van de grote problemen die zij aankaartte in de Leisure branche is dat wanneer consumenten een escape kist hebben gespeeld, deze niet meer opnieuw kan worden gespeeld. Dit komt doordat de uitkomsten en puzzels al bekend zijn. Met dit als uitgangspunt was het aan ons (mijn duopartner en ik) om uit te zoeken hoe wij ervoor konden zorgen dat een thuis-ervaring meerdere keren herbeleefbaar/herspeelbaar is.

Als overkoepelende uitgever voor deze beleving hebben wij Reboot bedacht. Hieronder is de branding van Reboot te vinden. Het idee is dat elke uitbereiding een eigen branding heeft in thema. Voor de branding van Mythona klik hier.

 

Het Logo

Reboot hebben wij als overkoepelend merk en uitgever van het spel bedacht. Zo kan elke versie zijn eigen thema en uitstraling hebben en toch bij elkaar horen. Reboot heeft een strak en modern logo, met een oneindigheid symbool als weerspiegeling van het opnieuw spelen.

Instructies

Voorbeeld met thema

De instructieboekjes die bij het spel worden geleverd zijn voor het algemene deel in Reboot stijl. Dit is zo bepaald omdat binnen het spel er steeds terugkerende elementen voorkomen die niet thema afhankelijk zijn. De onderdelen specifiek bij het thema zullen worden uitgelegd in het thema van de uitbereiding. Zie de afbeelding hier rechts voor het voorbeeld met Mythona.